מעבר מוצלח לעולם השיווק הדיגיטלי בגיל מבוגר: סיפורו של מוטי כהן

ב-2013, כאשר הייתי בן 59, החלטתי להצטרף לקורס קידום אתרים של סאו סימפל. באותה תקופה, כבר היה לי ניסיון נרחב בתחום הטכני, כולל עבודה ברשתות, התקנות, תיקונים וניהול רשת. הרצון שלי לעבור לעולם השיווק הדיגיטלי נבע מהצורך לשנות כיוון מקצועי ולמנוע מעצמי שעמום בעבודה. כיום, עשר שנים אחרי שסיימתי את הקורס, אני עדיין עוסק בתחום ה-SEO ומרגיש מאוד מסופק מעבודתי.
בהיותי בגיל יחסית מתקדם, הייתי ספקן לגבי האם הקורס יכול להועיל לי, אך לאחר שיחה עם יועץ המכללה, החלטתי להמשיך ולהירשם כדי לפתוח דלתות חדשות.
אני מודה שהגיל מהווה אתגר בנוגע להשתלבות בתחום. כאשר הגעתי לראיונות עבודה ורוב המתמודדים היו צעירים, חששתי פשוט שאין לי סיכוי. למרבה הצער, החשש הזה התברר כנכון יותר מפעם אחת. אני מאמין שאין סיבה לאפליה על בסיס גיל, כי התחום הזה דורש סבלנות, תשומת לב לפרטים וכישורים שדווקא אנשים בגיל מבוגר עשויים להחזיק יותר. עם זאת, המציאות שונה.
הלכתי לכמה ראיונות עבודה וגם עבדתי עם חברות קטנות, אך במהרה הבנתי כי לא הכל מתנהל שם בצורה מקצועית ולכן לא המשכתי איתן. לאחר תקופה בלי הצלחות, פניתי למנהל הקורס, ג’קי סויקיס, אשר עזר לי ליצור קשר עם בוגר ותיק של הקורס, שמנהל סוכנות שיווק דיגיטלי בשם 2thepick. מאז חלפו עשר שנים, ואני עדיין חלק מהסוכנות, אחראי על תחום ה-SEO (וגם ה-PPC), ואני מרגיש מאוד מרוצה.
כשהתחלתי, הבנתי שהידע והכלים שרכשתי בקורס נותנים לי בסיס מקצועי חזק. אמנם היה לי ידע טכני במחשבים, אך העולם של השיווק הדיגיטלי היה חדש לי, ולקחתי את כל הידע מהמרצים והיישמתי אותו בעבודה, דבר שתרם להצלחות שלי.
אני נהנה מהאתגרים בתחום קידום האתרים. זה מהנה לחקור ולאתר מה צריך תיקון או שיפור באתר, ולראות את ההשפעה החיובית של העבודה שלי. כמובן, כאשר אני משקיע מאמצים ורואה ירידה בדרוגים, זה מתסכל, אך כשאני מצליח לאבחן ולתקן את הבעיה, אני חווה סיפוק עצום.
תחום ה-SEO מציב לא מעט אתגרים, ותהליך הקידום יכול לקחת זמן רב, מה שלפעמים מתסכל את הלקוחות ואתנו. עם זאת, העיסוק במגוון תחומים ובאתרים שונים מאפשר תמיד הזדמנות לשיפור ולהשגת תוצאות חיוביות. העבודה דורשת יצירתיות וחשיבה מעמיקה, ולעיתים אף גישה פסיכולוגית כלפי התנהלות הגולשים ותגובות גוגל. עוד אתגר הוא להסביר ללקוחות את הדברים בצורה ברורה, במיוחד כשחלקם חסרי ידע או בעלי דעות שונות. אך כשההסבר מצליח והלקוח מבין – זה מספק.
שיתוף פעולה עם מתכנתים הוא אתגר נוסף, שכן לעיתים קשה להעביר להם את הדרישות שלנו. לאחר שראו את השפעת ההנחיות שלי, שיתוף הפעולה שלהם השתפר. חשוב לחשוב על איך לתקשר עם כל גורם בצורה שמתאימה לו.
לאחרונה החלטתי להשתתף שוב בקורס השיווק הדיגיטלי של סאו סימפל. זאת בשל הרצון לרענן את הידע שלי ולעבוד עם אנשי מקצוע בתחום, כחלק מהעבודה אני לא זוכה לאינטראקציה יומיומית עם אחרים. בקורס החוזר למדתי נושאים חדשים, כמו רשתות חברתיות וחיזקתי את הבסיס שלי ב-SEO. גם אם אני פחות מתעסק ברשתות חברתיות, הידע הזה חשוב לעתיד.
אני ממליץ על הקורס הזה לאנשים מבוגרים. יש לנו יותר ניסיון וידע שיכולים להפוך אותנו למקצוענים מצוינים. זה יכול להיות קשה לצעירים למצוא עבודה מיד, אך גם מבוגרים יכולים למצוא הזדמנויות מעניינות. אם נעבוד היטב, נמשיך להצליח בכל גיל. למרות הקשיים בהתחלה, מצאתי את מקומי ויודע שיש לי מקצוע לשנים רבות.
אם שוקלים קורס בשיווק דיגיטלי, סאו סימפל היא בחירה מעולה. בכל ראיון עבודה התרשמו מהקורס של ג’קי סויקיס, שהוא מוכר באיכותו, מה שמגדיל את הסיכויים להצלחה בחיפוש עבודה.